مطالب مرتبط:

آغاز «لاتاری» در دانشگاه ها !

نخستین اکران دانشگاهی فیلم سینمایی «لاتاری» در دانشگاه سوره برگزار می شود.

نشست رئيس سازمان برنامه و بودجه با اصحاب رسانه

نشست رئيس سازمان برنامه و بودجه با اصحاب رسانه

شانا _ گروه عكس: محمدباقر نوبخت، امروز (سه شنبه، ۲۱ فروردين ماه) در نشست با اصحاب رسانه به عوامل بي ثباتي بازار ارز در مدت اخير اشاره كرد و گفت: بازار ارز همانند همه بازارها از دو سوي عرضه و تقاضا تشكيل مي شود كه عرضه ما از دو محل است، نخست درآمد نفتي كه ...

آثار کمدی در روز پنجشنبه اکران نمی شوند

مهر نوشت: غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش بیان کرد که سینماهای سراسر کشور به دلیل شهادت امام موسی کاظم (ع) در روز پنجشنبه فیلم کمدی اکران نمی کنند. ...

سرپرست شهرداری: برنامه من، همان برنامه نجفی است

سرپرست شهرداری تهران با تاکید بر اینکه از همکاری همه افرادی که مایل باشند با مجموعه شهرداری تهران، استقبال می کنم، افزود: برنامه و شعار من همان برنامه و شعار آقای نجفی است. ...

فیلم های کمدی پنجشنبه اکران نمی شوند

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: سینماهای سراسر کشور به دلیل شهادت امام موسی کاظم (ع) در روز پنجشنبه ۲۳ فروردین فیلم کمدی اکران نمی کنند.

افشاگری ! پشت پرده ماجرای احضار فردوسی پور به دادسرا ؛ ” عادل ” از جایگاه خودش و برنامه ۹۰ سوء استفاده کرد !

عادل فردوسی پور ، مجری و تهیه کننده برنامه ۹۰ در بخشی از آیتم این برنامه که به معرفی حمیدرضا جهانیان، مالک سابق باشگاه نفت تهران اختصاص داشت به گوشه هایی از زندگی شخصی این فرد اشاره کرد که همین امر منجر به شکایت حمیدرضا جهانیان از فردوسی پور در دادسرا شده اس ...

پشت پرده مقاومت پرسپولیسی ها برای تمدید قرارداد!

بازیکنان پرسپولیس به علت مسائلی حاضر نیستند قراردادشان را تمدید کنند.

روش های ست کردن کوسن و پرده

یکی از دغدغه های خانم ها در چیدمان منزلشان انتخاب پرده ای مناسب است. به دلیل مهم بودن کف، سقف و دیوارها پرده ها با توجه به فضایی که نصب می شوند با دکوراسیون و چیدمان منزلمان ارتباط مستقیم دارند. پیشنهاد ما برای شما انتخاب عنصری است که بتواند هارمونی بیشتری را ...

واگذاری تدوین شاخص های توسعه اجتماعی استان های کشور به جهاد دانشگاهی مرکزی

واگذاری تدوین شاخص های توسعه اجتماعی استان های کشور به جهاد دانشگاهی مرکزی

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه تدوین شاخص های توسعه اجتماعی استان های کشور به جهاد دانشگاهی استان مرکزی واگذار شده است، افزود: در حوزه اجتماعی، اقتصادی، کالبد شهری و مباحث عمرانی اقدامات منحصر به فردی توسط جهاد دانشگاهی در استان ...

پخش فیلمی نوستالژیک با بازی ابوالفضل پورعرب و هدیه تهرانی

«غریبانه» با بازی ابوالفضل پورعرب و هدیه تهرانی، با حضور احمد امینی، کارگردان این اثر از شبکه آی فیلم پخش می شود.

برگزاری همایش آموزشی _توجیهی کارشناسان اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران

همایش آموزشی _توجیهی کمیته اطلاع رسانی سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز گذشته بیست و دوم فروردین ماه برگزار شد.

امکان عکاسی با افکت پرتره و تگ مستقیم به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شد

در سال های اخیر تب ثبت تصاویر سلفی در بین استفاده کنندگان از گوشی های هوشمند به شدت افزایش یافته و ارائه دهندگان اپلیکیشن های به اشتراک گزاری تصاویر نیز بر همین اساس قابلیت های جدید را بسته به علاقه کاربران معرفی می کنند. پیروی همین قضیه نیز اپلیکیشن اینس ...

سیاری: اصحاب رسانه قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح را نشان دهند

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: آمادگی صددرصدی ارتش باعث شده تا مرزهای زمینی و هوایی و دریایی در امنیت باشد و شاید همین تلاش ارتش برای حفظ امنیت مرزها باعث شده تا در مدرسه سازی و جاده سازی دیده نشود. ...

قول معاون سازمان برنامه و بودجه برای گران نشدن دارو

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: قول می دهیم با دلار ۴۲۰۰ تومانی، هیچ هزینه جدیدی به هزینه تهیه دارو در سبد خانوار ها تحمیل نشود.

نقی معمولی در کلینیک استقلال +عکس

محسن تنابنده که در نقش نقی معمولی در سریال پایتخت 5 روبروی دوربین های تلویزیون حاضر شد، به دلیل آسیب دیدگی پا امروز در کلینیک باشگاه استقلال حاضر شد تا به مداوای پای مصدومش بپردازد. ...

حاتمی کیا: به وقت شام را برای مدافعان حرم نساختم

ابراهیم حاتمی کیا لحظاتی قبل و پیش از آیین اکران فیلم سینمایی به وقت شام که ویژه خانواده مدافعان حرم، هنرمندان و اصحاب رسانه یزد برگزار شد اظهار داشت: به وقت شام را با این ذهنیت ساختم که احساس کردم مدافعان حرم کلا مظلوم واقع شده اند. ...

حواشی جالب فوتبالی از نگاه فوتبال ۱۲۰ (بخش دوم)!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در ” آیتم فان دو” به نمایش جالب ترین اتفاقات فوتبالی در فوتبال جهان پرداخته است. حواشی جالب و کمی هم دردناک در این آیتم گنجانده شده است. پارس فوتبال شما را به تماشای این کلیپ دعوت می کند. ...

آیا شما هومن آقا قصد دروغ گفتن است ؟

آیا هومن سیدی قصد دروغ گویی دارد؟

روزنامه شهروند - ایمان هادی: یکی از مشکلات اصلی در زمینه نقد فیلم به فیلم به عنوان یک واقعیت اجتماعی است که تصور می شود اغلب در سمت چپ تعدادی از آثار از فیلم به این که کلمات ماهش مسائل اجتماعی است. نقدی موج سینمای اجتماعی ایران, بر اساس توصیه های رابین چوب می تواند نیاز ایدئولوژیک و سیاسی و حتی اجتماعی و تحلیل فیلم ایجاد کرد فیلم پره از مبارزه با یک حزب سیاسی به پرتاب و کلمات را در قالب مشت و لگد تبدیل اثر است. فیلم ذهن کوچک پایان با فکر انرژی های اجتماعی طرح است. با که در آن ایدئولوژی نویسنده ، قضاوت در مورد فیلم آقا شما واژه ها منجر به این نتیجه گیری از متن خرق از نویسنده خواهد بود و در نتیجه به ستایش مدیر خوانندگان استفاده خواهد شد. کمی از شجاعت و جسارت در نقد مورد نیاز است و باید نوشت. زنگ‌زده با وجود این‌که با نگره نگارنده همخوان نیست، اما فیلم استخوان‌داری است. از معدود فیلم‌هایی است که طی بیست‌سال اخیر ساخته شده و می‌توان ادعا کرد فیلم اسکلت بسیار محکم سینمایی دارد. قصد نگارنده از دیدن فیلم، کوبیدن بود اما در مواجهه با هر اثری که با طبع سینمایی منتقد همسو و همخوان نیست، فیلمساز اگر بدترین محتوای ممکن را در ظرف سینمایی درستی بریزد، طبیعتا منتقد تسلیم خواهد شد.   فیلم سیدی اثر بشدت سیاهی است، خیلی سیاه‌تر از آنچه در سینمای ایران ترسیم شده و به عبارت دیگر می‌توان گفت که سیاه‌ترین و خشن‌ترین فیلم سینمای ایران است که مولفش کنار سیاهی نمی‌ایستد و چند عکس کارت‌پستالی بگیرد، بلکه کارگردان با انتخاب میزانسن‌های جذاب نمایشی و شخصیت‌پردازی دقیق، سیاهی را به چالش می‌کشد. متاسفانه در سال‌های اخیر دو مبحث سیاه‌نمایی و نقد سیاهی بشدت خلط شده است.  فیلم سیدی اثر بسیار خشنی است اما مرکزیت کاراکتر شاهین و دنبال کردن این شخصیت و حتی انتخاب او به‌عنوان دانای کل و حتی تغییر رویه‌اش پس از دستگیری برادرش شکور (فرهاد اصلانی) به نقد خشونت می‌پردازد.  فیلم در مورد بی‌قانونی است، اما برخلاف سنت رایج‌ فیلم‌هایی از این دست، قانون بدمن‌ فیلم نیست حتی در نیمه پایانی فیلم شاهین برای دستگیری همکار کودک دزد شکور دست به دامان قانون می‌شود.   مهمترین موضوع برجسته فیلم این است که فیلم اندازه نگاه می‌دارد. با توجه به ساختار فیلم، روایت موقعیت بسیار خوبی برای آگراندیسمان واقعیت دارد اما به محض دستگیری شکور، سیدی برشی از رویدادهای واقعی خبری را چاشنی فیلم می‌کند. هر چند تعمیم به واقعیت می‌تواند به مغزهای کوچک زنگ‌زده آسیب برساند اما کارگردان تعمدا با نمایش واقعیت، به مخاطبش این پیام را منتقل می‌کند که همه آنچه در فیلم می‌بیند، اغراق شده نیست و صادقانه به مخاطب القا می‌کند قصد دروغ‌گویی ندارد.   فیلم لاتاری محمدحسین مهدویان براساس کنشگری غیرتمندانه سمپاتیک و فیلم سیدی براساس کنشگری‌های غیرسمپاتیک غیرت‌محور ساخته شده و قصد کشتن شعله حتی اگر به فرجام تراژیکی منجر می‌شد، فیلم نمی‌توانست در معرض سیاه‌نمایی، مثل فیلم خانه پدری کیانوش عیاری قرار بگیرد.   با این‌که استناد خبری در فیلم پخش می‌شود، در مورد قضیه قتل شعله، فیلم چهارچوبی را در فضای حاشیه شهری تعریف کرده که تعمیم‌پذیر به فضای عمومی جامعه ایرانی نیست و تنها تعمیم‌پذیر به همان چهارچوب زیستی حاشیه‌نشین است، درحالی‌که خانه پدری فیلمی تعمیم‌پذیر حتی به فرهنگ و تاریخ ایران است.  فیلم سیدی به دلیل تأکید بر روابط سنتی و خانوادگی و تمایل رقابت دو برادر برای فعالیت در تولید و توزیع موادمخدر یادآور فیلم ابد و یک روز است. این یادآوری نقصانی برای فیلم سیدی نیست. تطبیق هر دو فیلم به رستگاری مغزهای کوچک زنگ‌زده منجر خواهد شد چون جهان محدود ابد و یک روز عصیان‌پذیر نیست و همه کاراکترها بنده فضایی انفعالی هستند، حتی سمیه (ابد و یک روز) باید سرنوشت خود را در چنین فضایی بپذیرد. در جهان ابد و یک روز رستگاری غیرممکن است اما شاهین قصد رستگاری دارد و از بن‌بست‌های جامعه محدود اطرافش عبور می‌کند.   فیلم ابد و یک روز در معرض انگ سیاه‌نمایی قرار می‌گیرد چون موضع محسن و مرتضی انفعالی است و رستگاری ممکن نیست اما شاهین به یک رستگاری فردی می‌رسد و مرزهای اهورایی و اهریمنی را پیدا می‌کند و قصد رهایی از اهریمن را دارد.   مغزهای کوچک زنگ‌زده درباره یک حاشیه شهری پرجرم و جنایت است از نگاه یک جنایتکاری که تاکنون مرتکب جنایت نشده است. در واقع آنچه فیلم را جذاب می‌کند این است که ما فیلمی می‌بینیم درباره جرم و جنایت و زوال جرم و جنایتکار.  مغزهای کوچک زنگ‌زده هومن سیدی، محتوازده و فرم‌زده نیست. مشکل عمده سینمای ایران، گم شدن مرزها فرمیک و محتوایی است و مهمترین شاخصه فیلم سیدی، حد معین و مشخص فرم و محتواست.